Eventshop, trängsel och istid

I lördags, var vi åter iväg med Eventshopen på en kaninutställning.
Den här gången bar det av till "Pumpen" i Buskhyttan i Nyköping.

Och så bilen såg ut. Ett av sätena bak var bortplockat och det mittersta var belamrat med saker, för att inte tala om bakluckan. Tur man har stor bil (familjebuss av modell Hyundai Trajet) då både shopen, två väninnor och ett 15-tal kaniner skulle med till utställningen.

Se där, nu kom ett litet avslöjande om mig också;-)

Tur vi var ute i riktigt god tid för det var halt, snöigt och packad snö på småvägarna i slutet.

Precis som in Järbo helgen innan så gick det lite trögt i början, får nästan känslan av att utställare och besökare inte riktigt vågar komma fram till en början, men börjar en så kommer fler.

Om jag säger att jag var supernöjd med försäljningen efter Järbo så var jag euforisk efter Nyköping.
Och vilken respons!
Stort varmt tack till alla er som kommer med uppmuntrande ord och som bara genom att handla visar att min affärsidé och mina produkter inte är helt fel.

Så här såg vårt lilla försäljningsstånd ut i helgen:
Gnagarboden på kaninutställning i Nyköping.

Vårt utbud av torkade örter, morötter, persilja och brännässla

Trängsel
Man slipper i alla fall trängsel när man besöker min gårdsbutik, men när nya sändningar med varor kommer, jag då blir det trångt.
Precis som i en radioreklam som gick för ett tag sedan så får man då, eller snarare jag, då klättra, hoppa, åla och krypa fram i boden för att komma åt något.
Men så är det också som alltid lilla julafton varje gång.

Istid
Ja jag tror inte det undgått någon vid det här laget att vi har det kallt, snöigt, isigt och rejäl vinter.
Att det dessutom har resulterat i att våra paket och leveranser från framförallt Europa inte kommit fram eller fått stå packade och vänta på att någon ska handskotta bilvägarna till orten leverantören finns på, gör ju inte saken bättre.

Vi sätter i alla fall ut våra ljuslyktor och den lilla skylten utanför Gårdsbutiken när vi har öppet där och försöker bjuda på lite värme åt de frusna besökarna.

De blå aktivitetsbollarna finns nu åter i lager!

Hälsningar
Marianne (Maja)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0